Gå direkt till innehållet
Till startsida
Mina sidor

Felanmälan

Om något går sönder eller inte fungerar som det ska i din lägenhet, i utemiljön eller i de gemensamma utrymmena så gör du en felanmälan.

Att göra en felanmälan

Om ditt fel inte är akut kan du göra en felanmälan via Mina sidor eller via telefon vardagar 07.00-16.00. Vi påbörjar din inrapporterade felanmälan normalt inom 10 arbetsdagar.

Gör en felanmälan

Akut felanmälan vardagar 07.00-16.00

Om du har ett akut fel som t ex strömavbrott, vattenläcka eller stopp i toaletten ringer du oss på 026-17 27 00. Vi åtgärdar en akut felanmälan inom 24 timmar.

Akut felanmälan kvällstid 16.00-07.00 samt helger

Om du behöver hjälp när vi har stängt ska du kontakta vår jour på telefonnummer 020-37 00 37.

Felanmälan hiss

Vardagar 07.00 – 16.00: 026-17 27 00
Övrig tid: 0200-33 33 30

Felanmälan av bredband, tv eller telefoni

Om du har problem med bredband, tv eller telefoni via fiber ska du alltid kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Skadedjur och ohyra

Misstänker du att du fått in ohyra i din bostad ska du så fort som möjligt göra en felanmälan till oss via Mina sidor eller telefon 026-17 27 00. Det är viktigt att du gör det direkt eftersom många skadedjur sprider sig snabbt mellan olika utrymmen. Vägglusen sprider sig även genom byten eller köp av begagnade möbler, elektronik och kläder.

Kan du åtgärda felet själv?

Vissa enklare fel, som stopp i golvbrunnen, stopp i handfatet i badrummet eller en propp som har gått ska du inte felanmäla. Det fixar du själv!

Undantag är vattenlås i kök, det felanmäler du.