Hoppa till innehåll

Invigning av nya återvinningsrum på Nordost

Lördagen den 14 april i strålande sol så invigdes de nya återvinningsrummen

Många kom ut i det fina vädret och bjöds på dans, sång, teater, fika och kön ringlade lång till samosaserveringen.

Barnen på Rapatac stod för uppträdandena och Nordost fick också sin egen sång om återvinning.

Nytt om våra porttelefonsystem

Efter önskemål från våra hyresgäster ändrar vi nu vårt porttelefonsystem.

När Gavlegårdarna tidigare i år uppdaterade vårt porttelefonsystem visades telefonnumret som hemligt när någon ringde på hyresgästernas porttelefoner. Efter önskemål och påstötningar från hyresgästerna så ändrar Gavlegårdarna nu systemet så att porttelefonen tilldelas ett mobilnummer som man kan spara som en.

Årlig aktivering i Gavlegårdarnas bostadskö

Från och med 22 november 2016 gäller nya köregler på Gavlegårdarna. För att behålla dina köpoäng och stå kvar som sökande, måste du aktivera ditt konto minst en gång var tolfte månad genom att logga in på ”Mina sidor”, på gavlegardarna.se. Gör du inte det förlorar du dina köpoäng och din plats i bostadskön.

Står du som innehavare av ett bostadsavtal hos oss behöver du inte aktivera ditt konto. Om övriga familjemedlemmar står i bostadskön måste de aktivera sina konton minst en gång var tolfte månad.

Ansvaret att aktivera ditt konto minst en gång var tolfte månad är ditt eget.

Varför ett årligt aktiveringskrav?
Vi vill att du som står i vår bostadskö ska vara aktiv och intresserad av att söka en bostad hos oss. Dessutom vill vi ha uppdaterad kontaktinformation så vi kan nå dig om något intressant dyker upp. Det finns också lagkrav på att vi behöver ha ett aktivt samtycke från dig som kund att få fortsätta att spara dina uppgifter, vi samlar in det genom det här aktiveringskravet.

Att ha ett aktiveringskrav är inget ovanligt, tvärtom så har väldigt många bostadsbolag det. Hos vissa så måste du aktivera dig så ofta som var sjätte månad, hos oss räcker det med var tolfte. Vissa bostadsförmedlingar väljer även att ta betalt för att få stå i deras bostadskö.

Informerat under ett års tid
Mellan november 2016 och november 2017 har vi på olika sätt kontaktat samtliga som står i vår bostadskö. Vi har använt oss av e-post, sms och brev för att nå ut med informationen. Observera att vi enbart har kunnat använda oss av de kontaktuppgifter som finns registrerade hos oss. Vi har inte möjlighet att kontrollera om kontaktuppgifterna är aktuella eller korrekta.

Vi har även annonserat i AB, GD och Mitt Gävle samt i radiokanalerna MixMegapol, VinylFM, Rockklassiker och NR. Under året har vi också skrivit om det i våra nyhetsbrev, informerat på gavlegardarna.se samt på Gavlegårdarnas facebooksida.

Har du frågor om aktiveringskraven vänligen kontakta vårt Kundcentrum 026-17 27 00.