Gå direkt till innehållet
Till startsida
Mina sidor

Begränsade personalresurser under sommarperioden

Under sommaren har vi begränsade personalresurser från 17 juni fram till och med 9 augusti. Under den perioden hanterar vi först och främst akuta ärenden. Ärenden som inte är akuta utför vi i mån av tid.

Vecka 28-29 (8-19 juli) är det helt stängt på Gavlegårdarna och vi tar under dessa två veckor endast emot akuta felanmälningar på telefon 020-37 00 37. Vår telefon 026-17 27 00 och vår felanmälningstjänst på gavlegardarna.se är då stängda.

Uthyrning, överlåtelser och ansökningar om uthyrning i andra hand

Under perioden kan längre handläggningstider för uthyrningen av bostäder förekomma. Vissa av våra hyresobjekt kommer i samband med detta att vara öppna en längre tid än vanligt för intresseanmälan.

Vi kontaktar er som fått erbjudande och tackat ja så snart som möjligt.

Våra lediga bostäder hittar du på Sök ledigt eller genom att klicka här

Vad gäller handläggning av överlåtelser och ansökningar om att hyra ut i andra hand så kommer ansökningar inkomna efter den 17/6 att behandlas från och med 9/8.

Semesteruppehåll för installationer av maskiner

Under veckorna 28-31 (8 juli – 2 augusti) tar vi en paus när det gäller beställningar på inkopplingar av tvätt- och diskmaskiner, extra vägguttag och liknande.
Från och med 5 augusti börjar vi med installationerna igen.

Varför gör vi så här?

Nu när vi stänger vecka 28-29 och koncentrerar våra semestrar runt dessa två veckor så får vi en kortare period med begränsat antal av personalen på plats och kan på så sätt ge dig som hyresgäst en bättre service.

Vi har tidigare år sett att när vi inte haft några semesterperioder så har det blivit en lång tid när vi haft begränsat med personalresurser. Det har inneburit att vi fått många ärenden att hantera när vi alla är tillbaka på jobbet efter sommaren. Konsekvensen av det har blivit att den som gjort en felanmälan kan få vänta länge på att få den utförd.

Frågor och svar om sommarperioden

  • Vad räknas som ett akut fel?

    Akuta fel är

    • vattenläckor
    • stopp i avlopp
    • ett elfel som gjort din bostad strömlös
    • kyl och frys
    • spis som inte fungerar alls,
    • låsbyten eller om det är fel på låset
    • maskinerna i tvättstugan
    • trasiga fönsterrutor
    • inbrott
    • brand
    • exkrementer i gemensamma utrymmen.

  • Är hela Gavlegårdarna stängt vecka 28-29?

    I stort sett alla har semester under den tiden. Det är bara några få nyckelfunktioner som är bemannade.

  • Är också Kundcentrum stängt?

    Ja, vårt Kundcentrum har också stängt.

  • Jag ska flytta ut 31 juli men kan bara lämna nycklarna under vecka 28-29. Hur gör jag då?

    Lägg dina nycklar och en lapp med ditt namn och personnummer i ett kuvert. Lägg sedan kuvertet i Gavlegårdarnas brevlåda bredvid hissen på Utanvindsvägen 1.

  • Vad innebär det här för mig om hyresgäst?

    Det innebär att du under sommarperioden kan få vänta längre än vanligt på att få de felanmälningar som inte bedöms akuta utförda.