Hoppa till innehåll

Uppdaterad info om Coronapandemin och Gavlegårdarna

Nya restriktioner under Corona Covid19-pandemin påverkar vår verksamhet ytterligare

Spridningen av Corona-Covid -19 har tagit ny fart och regeringen har lagt nya restriktioner. Det påverkar alla just nu, även oss på Gavlegårdarna. Vi måste nu vidta vissa åtgärder för att så långt som möjligt ge våra hyresgäster och vår personal en så säker miljö som möjligt.

Vårt Kundcentrum håller stängt för besök

Tills vidare så är vårt Kundcentrum stängt för spontana besök. Vi tar endast emot tidsbokade besök och arrangerar dessa så säkert som möjligt.

Vad vi däremot gör är att vi ökar bemanningen på vår Kundservice, 026-17 27 00. Du kan även kontakta oss via vår chatt på gavlegardarna.se. Tänk på att du kan göra en felanmälan och många andra ärenden på vår webb eller via telefon.

Om du vill boka ett besök så ring 026-17 27 00 och välj knappval 3 (övriga frågor). Då får du beskriva ditt ärende för den som svarar så gör vi en bedömning om du behöver en tidsbokning eller om vi kan lösa det på annat sätt.

Vad gäller vid felanmälan?

När pandemin började i mars så ändrade vi det kundlöfte vi har att påbörja ett ärende inom fem arbetsdagar till tio arbetsdagar. Vi kommer nu att öka detta till 15 arbetsdagar.
De nya ledtiderna är tillfälliga och kan förändras utifrån utvecklingen i stort. Vi uppdaterar aktuell information här och på Mina Sidor.

Gör din felanmälan via Mina sidor >>

Tillval

Med anledning av av den rådande situationen så ber vi er som önskar beställa ett av våra Tillval  att vänta med beställningarna tills situationen förbättrats och spridningen av smitta avtagit.

Hembesök hos dig

Vi kommer att kontakta alla innan vi kommer för att utföra en felanmälan, även om man angett att vi kan gå in med huvudnyckel. När vi kommer för att utföra en arbetsorder så kan ingen vara hemma i hushållet. Det är endast i undantagsfall som vi kan tillåta att någon är hemma.
Om du eller någon i ditt hushåll visar upp några symptom så måste du meddela oss det innan vi kommer.

Svårt att betala hyran?

På Gavlegårdarna har vi i normala fall en regel där du som hyresgäst kan få anstånd om du har svårt att betala hyran i tid. Beslutet fattas i dialog med våra bosociala handläggare och du måste kunna visa att du med hjälp av ett anstånd har möjlighet att betala din hyra inom rimlig tid, antingen med hjälp av en avbetalning eller vid ett visst datum som sätts i överenskommelse med handläggaren.

Regeln säger att ett anstånd kan lämnas högst två gånger per år, och då med minst sex månader mellan tillfällena. Den regeln tas nu tillfälligt bort, men du måste precis som vanligt kontakta oss om du får problem att betala hyran i tid.

Noll tolerans mot sjukdomssymptom

Summerar man situationen gällande Corona-Covid -19 så är vi alla överens om att det just nu råder noll tolerans mot sjukdomssymptom. Men kom ihåg att du kan nå oss via telefon på 026-17 27 00 eller via webb och chatt. Vi finns här för dig och hanterar alla ärenden efter bästa förmåga utifrån rådande situation.
Om vi alla tänker på hur vi agerar, hjälper vi också till på bästa möjliga sätt.