Hoppa till innehåll

Hur påverkas vår verksamhet av de nya restriktionerna?

Bild från Gavlegårdarnas Kundcentrum På grund av den ökande smittspridning och de nya restriktionerna måste vi göra förändringar i  vår verksamhet.

Tyvärr måste vi återigen, från och med torsdag 13 januari, stänga vårt Kundcentrum och endast ta emot tidsbokade besök som inte går att lösa på distans eller annat sätt.

Även hur vi hanterar felanmälningar påverkas då det bland annat kommer att ta längre tid för oss att utföra din felanmälan.

När du ska göra en felanmälan är det några saker du kan tänka på:

  • Om du har sjukdomssymptom, gör då ingen felanmälan som kräver ett hembesök innan alla i hushållet är helt friska. Om din felanmälan gäller akut ärende, med fara för person eller egendom, är det viktigt att du kontaktar oss direkt.
  • Om din felanmälan inte är akut kanske du kan vänta med den så slipper du ett onödigt hembesök.
  • När vi besöker dig ber vi dig att helst inte vara hemma eller att du vistas i ett annat rum under besöket. Det gör vi av respekt både för dig som hyresgäst och för vår personal.