Hoppa till innehåll

Årets NKI är ute – ta chansen att tycka till

Gruppbild på människor i rabatt

Pandemiåret har påverkat oss alla, så även Gavlegårdarna och vår verksamhet.
Vårt kundcentrum har enbart varit öppet för bokade besök och tusentals nyckelöverlämningar har genomförts utomhus. Som hyresgäst har du kanske fått vänta något längre för att få ett anmält fel åtgärdat och du har helst inte fått vara hemma när vi utfört jobbet.
Vi är oerhört tacksamma för den förståelse och det tålamod som har visats.

Vår årliga kundundersökning, NKI, är i alla fall något vi kan genomföra precis som vi brukar.
Hälften av våra hyresgäster – den grupp som inte svarade förra året – har nu chansen att svara på frågor kring sitt boende.

Alla åsikter är viktiga för Gavlegårdarnas planering framåt. Sedan förra året har vi bland annat röjt sly, förstärkt belysning, utökat antalet trygghetsvandringar, förändrat städrutiner och en hel del annat som kom fram i undersökningen då.

Enkäten skickas ut i brevlådan eller via e-post, allt beroende på vilket kontaktsätt du som hyresgäst har valt. NKI:n handlar om allt från kundbemötande och vår information till trygghet och trivsel där du bor. Den tar lite tid att svara på, men du har ända till den 31 augusti på dig.

Under sommaren skickas ett antal påminnelser, men det är ganska bra att svara på enkäten så fort man har möjlighet. Det är lätt att glömma annars.

I juni skickar vi ut ett nyhetsbrev som berättar mer om svaren vi fick i förra årets NKI-undersökning. Du kan också hitta de resultaten på vår hemsida.